OVLADAVANJE S OPTIMUS – O.S. PROGRAMOM

 

1.   UVOD

Knjigovodstvo O.S. je u većini škola nesređeno. Nesređenost podataka je posljedica potpune zapuštenosti loše izrađenih programa s kojima se mukotrpno služimo u većini škola. Da bi se ovo stanje izmijenilo potrebno je osigurati tri pretpostavke:

 

1.      Novi program mora biti kvalitetan, logičan i jednostavan i brz za rad,

2.      Potrebno je osigurati obuku za osobe različitog nivoa poznavanja problematike O.S-a,

3.       poštujući specifičnosti njima prihvatljive obuke,

4.      Serviser mora osigurati preuzimanje postojećih podataka u novi program, neovisno o njihovoj nepotpunosti i nesređenosti.

 

Ova obuka sadrži 12 lekcija. Večina lekcija je obrađena redoslijedom:

·         ŠTO treba napraviti?

·         KAKO napraviti?

·         ZAŠTO je to potrebno?

 

·         Što treba napraviti je namijenjeno osobama koje poznaju knjigovodstvo O.D. i služe se s programom; dovoljan im je podsjetnik.

 

·         Kako napraviti je namijenjeno osobama koje su u fazi ovladavanja s programom a poznaju knjigovodstvo O-D.

 

·         Zašto je to potrebno je namijenjeno osobama koje žele razumjeti logiku programa i regulativu obračuna O.D.-a.

 

OVAJ DIO JE NAJDUŽI I AKO VAM NIJE POTREBAN, SA: ŠTO i KAKO MOŽETE OVLADATI PROGRAMOM ZA SAT VREMENA.

 

Na Vaše računalo je serviser instalirao:

a.      Program O.S.

b.      Podatke iz knjigovodstva O.S.-a.

 

Vaši postojeći podaci su preuzeti ii uključeni u novi program, neovisno o njihovoj kompletnosti i ispravnosti. Preuzeti su svi podaci od kojih se sastoji knjigovodstvo O.S. ili ukoliko su neispravni, preuzeto je sve što možete ispraviti, dopuniti ili na bilo koji način iskoristiti.

2.   KONCEPT PROGRAMA

ŠTO?

Osnovno pitanje pri izradi programa je bilo: Kako ga učiniti jednostavnim i logičnim za korisnika?

Isto je postignuto s nekoliko postavki, različitih u odnosu na postavke u većini postojećih programa. Osnovne su:

§         Jasno i jednostavno za unos razdvajanje osnovnih sredstava od sitnog inventara,

§         Olakšan unos matičnih podataka, vezivanjem obaveznih konta za amortizacijske skupine,

§         Pojednostavljeno i olakšano alociranje sredstava prikladnijom organizacijom programa,

§         Smanjenje količine unosa i obrade podataka izbjegavanjem raščlanjivanja inventurnih brojeva,

§         Omogućavanje da se, neovisno o nekompletnosti, sačuva što više podataka u procesu prebacivanja te omogući njihovo naknadno jednostavno uređivanje.

 

KAKO?

Gornje je postignuto ugradnjom iskustava i zahtjeva osoba koje rada s knjigovodstvom O.S.-a.

 

ZAŠTO?

Nekvalitetan i zapušten program je doveo u pitanje ispravnost vođenja O.S.-a u velikom broju škola. Bilo je potrebno napraviti radikalni zahvat i temeljne izmjene prije nego postavne prekasno.