OVLADAVANJE S LABIS 8 PROGRAMOM ZA OBRAČUN O.D.

 

10. ISPRAVKE, IZLIST DOKUMENTACIJE I MEDIJI S PODACIMA

ŠTO?

Nakon što je izvršen obračun može se dogoditi da je neka stavka pogrešna. Treba je dodati, izmijeniti, ili obrisati. Stavka može biti:

§  Element unesen kroz OBRAČUN,

§  Podatak unesen u ZAPOSLENICI (Element, Obustave, Kredit,  i sl).

§  Matični podatak unesen u ZAPOSLENICI (Koeficijent, Datum zaposlenja, Staž),

 

Svaku od ovih pogrešaka ispravljamo na poseban način.

Nakon izvršenih (eventualnih) ispravaka treba nanovo pokrenuti obračun, isti kontrolirati kroz izliste i prirediti potrebnu dokumentaciju i medije s podacima (diskete, CD-ove, Internet-obrasce).

 

 

KAKO?

Element unesen kroz obračun mijenjamo direktno iz ponude obračuna:

  1. Stavimo kvačicu na odabranog zaposlenika,
  2. Aktiviramo: Briši/Izmjeni/Dodaj Bruto ili neto.
  3. Provjerimo u izlistima da je rezultat ispravan,

 

Podatak unesen u ZAPOSLENICI

  1. Stavljamo kvačicu na željenog radnika
  2. Ulazimo u ZAPOSLENICI i mijenjamo odgovarajući podatak,
  3. Aktiviramo Obračun
  4. Provjeravamo rezultat.

 

Matični podatak unesen u ZAPOSLENICI

  1. Aktiviramo: Ukloni oznake, kako bi svi zaposlenici bili isključeni iz narednih radnji.
  2. Odabiremo zaposlenika na kome želimo izvršiti izmjene (ne mislimo na bojanje kose ili šminkanje)
  3. Odabiremo: Obriši radnike iz Obračuna,
  4. Potvrdimo prozorčić upozorenja,
  5. Ulazim,o u ZAPOSLENICI i mijenjamo neki od Matičnih podataka,
  6. Vraćamo se u Obračun i biramo Dodaj radnike u Obračun,
  7. Pridružujemo radniku potrebne Elemente,
  8. Nanovo označimo sve zaposlenike,
  9. Kontroliramo rezultat.

 

 

 

Ne smijemo zaboraviti da smo ovom akcijom dobili novi rezultat obračuna, te da treba nanovo izraditi odgovarajuće dokumente i medije (Platna lista, Zbrojni nalog, R-Sm obrazac i ostalo)

 

 

Ukoliko se podatak nalazi u Zaposlenici, ispravljamo ga, kao što smo rekli, odabirom odgovarajućeg zaposlenika, te ulaskom u odgovarajući dio (Osnovni podaci o zaposleniku, Općine i banke, Koeficijenti i staž…). Postavljamo s na polje koje želimo izmijeniti, i nakon izmjene potvrđujemo sa: Spremi i zatvori.

 

Još smo rekli (možda nedovoljno jasno) da kad izmjene vršimo u toku obračuna, iste se na različit način uključuju u postojeći obračun, ovisno mijenjamo neki od podataka u gornjem ili u donjem dijelu gujavice u Zaposlenici.

 

Izmjene u gornjem dijelu uključujemo u postojeći obračun na način da skinemo kvačice sa svih radnika i odaberemo samo radnika na kome želimo napraviti izmjene te aktiviramo: Obriši radnike iz obračuna (u desnom izborniku).

Nakon izvršene izmjene na odabranom radniku (u Zaposlenici) aktiviramo: Dodaj radnike u obračun te stavimo kvačice na sve zaposlenike i uključimo što nam treba (Fiksne, Postotne i Kreditne obveze, Odaberi sve, Obračunaj obveze). Nakon toga provjerimo rezultat (Najprije: Platne liste, R-Sm obrazac i Zbrojni nalog) te izlistamo dokumentaciju.

 

Izmjene u donjem dijelu uključujemo u postojeći obračun na način da prethodno skinemo kvačice sa svih radnika i odaberemo samo radnika na kome želimo napraviti izmjene.

Ulazimo u Zaposlenici i ispravljamo željeni podatak. Nakon izvršene izmjene, vraćamo se u obračun, stavimo kvačice na sve zaposlenike, uključimo što nam treba (Fiksne, Postotne i Kreditne obveze, Odaberi sve, Obračunaj obveze) i nakon toga provjerimo rezultat (Najprije: Platne liste, R-Sm obrazac i Zbrojni nalog) te izlistamo dokumentaciju.

 

 

ZAŠTO

Kako je najveći dio posla unos u OBRAČUN, dobro je moći, u slučaju pogreške ispravljati samo one podatke koji su neispravni umjesto ponoviti nanovo čitav proračun.