OVLADAVANJE S LABIS 8 PROGRAMOM ZA OBRAČUN O.D.
ŠTO?
Nakon što je izvršen obračun može se dogoditi da je neka stavka pogrešna. Treba je dodati, izmijeniti, ili obrisati. Stavka može biti:
§ Element unesen kroz OBRAČUN,
§ Podatak unesen u ZAPOSLENICI (Element, Obustave, Kredit, i sl).
§ Matični podatak unesen u ZAPOSLENICI (Koeficijent, Datum zaposlenja, Staž),
Svaku od ovih pogrešaka ispravljamo na poseban način.
Nakon izvršenih (eventualnih) ispravaka treba nanovo pokrenuti obračun, isti kontrolirati kroz izliste i prirediti potrebnu dokumentaciju i medije s podacima (diskete, CD-ove, Internet-obrasce).
KAKO?
Element unesen kroz obračun mijenjamo direktno iz ponude obračuna:
Podatak unesen u ZAPOSLENICI
Matični podatak unesen u ZAPOSLENICI
Ne smijemo zaboraviti da smo ovom akcijom dobili novi rezultat obračuna, te da treba nanovo izraditi odgovarajuće dokumente i medije (Platna lista, Zbrojni nalog, R-Sm obrazac i ostalo)
Ukoliko se podatak nalazi u Zaposlenici, ispravljamo ga, kao što smo rekli, odabirom odgovarajućeg zaposlenika, te ulaskom u odgovarajući dio (Osnovni podaci o zaposleniku, Općine i banke, Koeficijenti i staž…). Postavljamo s na polje koje želimo izmijeniti, i nakon izmjene potvrđujemo sa: Spremi i zatvori.
Još smo rekli (možda nedovoljno jasno) da kad izmjene vršimo u toku obračuna, iste se na različit način uključuju u postojeći obračun, ovisno mijenjamo neki od podataka u gornjem ili u donjem dijelu gujavice u Zaposlenici.
Izmjene u gornjem dijelu uključujemo u postojeći obračun na način da skinemo kvačice sa svih radnika i odaberemo samo radnika na kome želimo napraviti izmjene te aktiviramo: Obriši radnike iz obračuna (u desnom izborniku).
Nakon izvršene izmjene na odabranom radniku (u Zaposlenici) aktiviramo: Dodaj radnike u obračun te stavimo kvačice na sve zaposlenike i uključimo što nam treba (Fiksne, Postotne i Kreditne obveze, Odaberi sve, Obračunaj obveze). Nakon toga provjerimo rezultat (Najprije: Platne liste, R-Sm obrazac i Zbrojni nalog) te izlistamo dokumentaciju.
Izmjene u donjem dijelu uključujemo u postojeći obračun na način da prethodno skinemo kvačice sa svih radnika i odaberemo samo radnika na kome želimo napraviti izmjene.
Ulazimo u Zaposlenici i ispravljamo željeni podatak. Nakon izvršene izmjene, vraćamo se u obračun, stavimo kvačice na sve zaposlenike, uključimo što nam treba (Fiksne, Postotne i Kreditne obveze, Odaberi sve, Obračunaj obveze) i nakon toga provjerimo rezultat (Najprije: Platne liste, R-Sm obrazac i Zbrojni nalog) te izlistamo dokumentaciju.
ZAŠTO
Kako je najveći dio posla unos u OBRAČUN, dobro je moći, u slučaju pogreške ispravljati samo one podatke koji su neispravni umjesto ponoviti nanovo čitav proračun.