Image
image
image
image

Rad s programom COP

Za pogledati original: KORISNIČKA UPUTA ZA KORIŠTENJE APLIKACIJE COP Ver. 1.6. - 19.12.2013. Klikni ovde
Otvori sve   |   Zatvori sve
1. OTVARANJE OBRAČUNA
1.1. Glavne faze COP programa (PRILOG na kraju FINA uputa)

1.2. Pristup u FINA - sustav (Preuzeto iz FINA - uputa)
Prijava u Prijava u sustav
Preduvjeti: 
 1. Omogućen izlazak na Internet,
 2. Na računalu je instalirana podrška za smart karticu / usb token,
 3. Ako koristite karticu, mora biti spojen čitač smart kartice i u isti umetnutu smart karticu za cijelo vrijeme rada,
 4. Ukoliko koristite usb token, isti za cijelo vrijeme rada mora biti umetnut u USB port,

5. U vašem Internet pregledniku upišite fininu produkcijsku URL adresu: i pritisnii pritisnite Enter. 


 6. Odaberite (upišite) certifikat i potvrdite sa: OK.
 7. Unesite PIN.
 8. Potvrdite suglasnost s uvjetima korištenja aplikacije klikom na: "Prihvaćam" i nakon toga klikom na: "Ulaz". ".
1.3. Otvaranje i odabir obračuna  (FINA Upute: 6.2.1.)

1.4. Priprema parametara zaposlenika (FINA Upute: 6.2.2.)

2. UNOS ELEMENATA (FINA Upute: 6.2.3. Evidencija radnog vremena))
2.1. Oblici unosa elemenata

2.2. Unos elemenata pretraživanjem (više zaposlenika)

2.3. Unos elemenata pretraživanjem (jedan zaposlenik)
2.4. Unos elemenata plaće
2.5. Grupe elemenata s pripadnim elementima

2.6. Unos podataka iz evidencije
2.7. Unos novog elementa
2.8. Brisanje elementa evidencije
2.9. Promjena i brisanje evidencije
3. OBRAČUN PLAĆE (FINA upute 6.2.4. Obračuni plaća zaposlenika)
3.1. Izrada obračuna
3.2. Izmjena obračuna
3.3. Ispis OP obrasca
3.4. Ispis OP obrasca po ustrojstvenim jedinicama
4. REKAPITULACIJA OBRAČUNA PLAĆE (FINA_upute 6.2.5.)
4.1. Rekapitulacija obračuna plaće
4.2. Rekapitulacija plaće
5. ISPLATE (FINA - upute 6.2.6.) /span>
5.1. Što treba prirediti prije isplate?
Proces isplate plaće započinje verificiranjem obračuna. No, prije nego što se obračun verificira, potrebno je provjeriti slijedeće:
1. Da li je R-SM obrazac kreiran, predan te prihvaćen u Regos?
2. Da li je unesen i ispravan račun institucije?
3. Da li su uneseni računi zaposlenika?
4. Ako zaposlenik ima otvorena dva ili više računa, potrebno je pravilno odrediti prioritet isplate koji se odnosi se na raspored po kojem će se isplaćivati plaća. Primjer: Zaposlenik ima tekući i zaštićeni račun. Tekući račun je potrebno označiti prioritet 0, a zaštićeni treba imati oznaku prioriteta broj bilo koji veći od 0 i na njega upisan postotak ili iznos koji će se uplaćivati. Kod računa s prioritetom 0 nije potrebno unositi iznos, iz razloga što će sav ostatak što nije isplaćen na račun s prioritetom 1, ići na račun prioriteta 0.
4. Da li su iznosi za isplatu ispravno evidentirani za zaposlenike koji imaju zaštićene račune?
5. Da li je odabran način na koji će se izvršiti isplata plaće na račun zaposlenika i obustava na račune vjerovnika?
 6.2.6.1. VERIFIKACIJA OBRAČUNA

Tek nakon toga idemo na verifikaciju obračuna.
5.2. Verifikacija obračuna
5.3. Isplata plaće
5.4. Izrada zbirnog naloga (datoteke i specifikacije za banku)
5.5. Izrada zbirnog naloga - Fale računi
5.6. Brisanje svih kreiranih datoteka
5.7. Ispis specifikacija
5.8. Izrada obustava

5.9. Pregled i izrada zbrojnih naloga

5.10. Pregled datoteka

5.11. xxx

5.A. PROCES ISPLATE PLAĆA (FINA upute 6.2.6. te UPUTE od VIII.2013.)
5.A.1. Što treba prirediti prije isplate?
Proces isplate plaće započinje verificiranjem obračuna.
No, prije nego što se obračun verificira, potrebno je provjeriti sljedeće:

1. Da li je kreiran i predan obrazac R-Sm, te prihvaćen u Regos
2. Da li je unesen ispravan račun institucije
3. Da li su uneseni računi zaposlenika,
4. Da li je odabran način na koji će se izvršiti isplata plaće na račun zaposlenika i obustava na račune vjerovnika,

 Ako zaposlenik posjeduje dva ili više računa, potrebno je pravilno odrediti prioritet isplate koji se odnosi se na raspored po kojem će se isplaćivati plaća.
Primjer: Zaposlenik posjeduje dva računa, tekući i zaštićeni. Zaštićeni račun će imati prioritet 1, a tekući račun prioritet 0.
Kod računa s prioritetom 0 nije potrebno unositi iznos, iz razloga što će sav ostatak što nije isplaćen na račun s prioritetom 1, ići na račun prioriteta 0.
Tek nakon toga idemo na verifikaciju obračuna.
5.A.2. Odabir načina isplate plaće na račun zaposlenika
Kao način isplate plaće na računa zaposlenika moguće su sljedeće četiri opcije:

1. ISPLATA PUTEM DATOTEKE ZA BANKE
- Ako je na računu zaposlenika oznaka načina isplate jednaka ovom odabiru, „isplata se izvršava putem datoteke za banke“. Pod datotekama za banke se podrazumijevaju datoteke koje se šalju putem e-maila, tokena, specifikacija i sl.

2. ISPLATA PUTEM POJEDINAČNOG NALOGA ZA BANKU
- Ako je na računu zaposlenika oznaka načina isplate jednaka „isplata putem pojedinačnog naloga za banku", onda funkcionalnosti vezane za isplatu, naloge tog zaposlenika treba promatrati kao zaseban pojedinačni nalog koji se ispisuje (ručno popunjava) i nosi u banku, a čije pokriće se dobiva preko zbrojnog naloga (kumulativ).

3. ISPLATA PUTEM ZBROJNOG NALOGA
- Ako je na računu zaposlenika oznaka načina isplate jednaka "isplata putem zbrojnog naloga", onda funkcionalnosti vezane za isplatu, naloge tog zaposlenika treba promatrati kao element zbrojnog naloga kojim se direktno tereti račun državnog proračuna za isplatu plaća u HNB-u i odobrava tekući račun zaposlenika u banci.

4. ISPLATA PUTEM POJEDINAČNOG NALOGA ZA FINU
- Ako je na računu zaposlenika oznaka načina isplate jednaka "isplata putem pojedinačnog naloga za Finu", onda se funkcionalnosti vezane za isplatu, naloge tog zaposlenika treba promatrati kao zaseban pojedinačni nalog kojim se direktno tereti račun državnog proračuna za isplatu plaća u HNB-u i odobrava tekući račun zaposlenika.

Kada su pravilno izvršene gore navedene radnje, potrebno je završiti obračun postupkom verifikacije obračuna. U protivnom će dojaviti poruku.
5.A.3. Verifikacija obračuna
5.A.3A. Prvi pristup isplati plaće
5.A.3B. Postupak izrade zbirnih naloga

5.A.4. Izrada zbirnog naloga (datoteke i specifikacije za banku)
5.A.5. Izrada zbirnog naloga - Fale računi
5.A.6. Brisanje svih kreiranih datoteka
5.A.7. Ispis specifikacija
5.A.8. Izrada obustava

5.A.9. Pregled i izrada zbrojnih naloga

5.A.10. Pregled datoteka

5.A.11. Ispravak obračuna - nakon izrađenog zbrojnoh naloga

5.A.12. Završetak procesa isplate plaće

5.A.13. Završetak procesa isplate plaće(????)

6. EVIDENCIJA (FINA - upute 6.3.)
6.1.Pretraživanje

6.2. Uzdržavani članovi / djeca

6.3. Računi

6.4. Ispravan unos IBAN - računa

6.5. Unos i pregled obustava

6.6. Koje obustave možemo mijenjati, deaktivurati ili postaviti u mirovanje?

6.7. Evidencija bolovanja

6.8. Detalji zaposlenika


6.10. Unos elemenata evidencije radnog vremena

6.11.Povijesni podaci o plaćama zaposlenika

7. OBRASCI (FINA - upute 6.4.)
7.1. Obrasci na mjesečnoj razini

7.2. Nastavak generiranja i pregleda obrazaca

8. PORUKE (FINA - upute 7.)
8.1. Modul poruka

Ukoliko ima nejasnoća, primjedbi ili uočite pogreške u ovim razmišljanjima, molimo nazovite 021/319-816, kako bi isto pojasnili, skupa razmotrili ili ispravili.

Hvala.

image